دلمه کلم با مرغ


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 14 اسفند 1393
بازدید : 1774
نویسنده : احمدمولا

 

 

<p><br /></p> <p><br /></p> <p><br /></p> <p><span style=

 

 

مواد لازم:

 

 

 
کلم 1 عدد ۱(تا ۵/۱ كيلوگرم )
گوشت سينه مرغ ۵ /.كيلوگرم
سيب زمينی پخته شده ۳ عدد كوچك
زنجبيل يك سوم قاشق چايخوری
قارچ ريز شده ۲۵۰ گرم
پيازچه ۵ عدد
نمک و فلفل به مقدار لازم
سیر ۲ حبه

 

 

 

طرز تهيه:

 

يك قابلمه بزرگ را آب كرده و روی حرارت قرار می دهيم تا آب جوش آيد، ۳ قاشق غذاخوری پر نمك داخل آن ريخته و برگ های اطراف كلم را جدا كرده تا به برگ های تازه برسيم، سپس آن را با كارد تيز جدا می كنيم و داخل آب جوش حدود چند ثانيه قرار می دهيم.

 

سپس از داخل آب جوش آن را بيرون آورده و داخل ظرفی كه محتوی آب سرد است قرار می دهيم، ورقه های برگ كلم را از داخل آب سرد بيرون آورده و روی پارچه ای تميز پهن می كنيم و روی آن را می اندازيم.

 

حال گوشت سينه مرغ را ريز خرد كرده و قارچ را ريز خرد می كنيم، پيازچه ها را ريز خرد كرده، سيب زمينی پخته شده را از رنده درشت رد كرده و قسمت وسط كلم را ريز خرد می كنيم، حدود يك ليوان اين مواد را در ظرفی ريخته و نمك و فلفل و زنجبيل و سير را اضافه می كنيم و با دست، مايه را مخلوط می كنيم.

 

مواد آماده پيچيدن است، برگهای آماده را برداشته و يك قاشق از مواد را داخل برگ كلم قرار داده و آن را می پيچيم، دلمه های پيچيده شده را در ظرف مخصوص قرار داده و داخل قابلمه ای كه در آن آب است قرار می دهم و روی حرارت می گذاريم. در ظرف را بسته تا با بخار آب دلمه ها پخته شوند، پس از۲ ساعت با حرارت متوسط دلمه آماده است.

 

 

سس مخصوص روی دلمه:

 

1عدد پياز بزرگ كه ريز خرد كرده ايم همراه با ۲ قاشق روغن كمی تفت می دهيم، آن گاه حدود ۲۰۰ گرم قارچ ريز شده را به آن اضافه می كنيم و كمی با پيازها تفت می دهيم.

 

حدود ۵/۱ تا ۲ ليوان آب به آن اضافه كرده و يك عدد سيب زمينی كوچك را با رنده ريز خرد كرده و همراه با نمك و فلفل به مخلوط بالا می افزائيم تا پخته شود و كمی غليظ شود، سپس ۲ قاشق غذاخوری خامه با آن مخلوط می كنيم و پس از يكی دو جوش شعله را خاموش كرده و مايه را با كيسه له می كنيم، سس شما آماده است و روی دلمه های پخته شده بريزيد.

 





:: موضوعات مرتبط: انواع دلمه , ,
:: برچسب‌ها: آموزش انواع غذاها ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








عضویت شما در انجمن باعث خوشحالی ماست

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان تصاویر تحریک کننده و آدرس mootala.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






دریافت كد لوگو